Suscríbete al boletín semanal

Recibe cada semana los contenidos más relevantes de la actualidad científica.

Agencia Sinc
Si estás registrado

No podrás conectarte si excedes diez intentos fallidos.

Si todavía no estás registrado

La Agencia SINC ofrece servicios diferentes dependiendo de tu perfil.

Selecciona el tuyo:

Periodistas Instituciones

Llega la Güiquipeya extremeña

La fundación que sostiene Wikipedia ha aprobado la versión extremeña de esta enciclopedia corporativa. Se denominará Güiquipeya y, aunque todavía no posee dominio propio, ya dispone de más de 12.500 artículos.

El proyecto se inició a comienzos de 2007, y la fundación Wikipedia lo aprobó el pasado 8 de marzo. Próximamente estará online, y de momento se pueden consultar los diferentes vocablos en: http://incubator.wikimedia.org/wiki/Wp/ext

La preservación de las lenguas y los dialectos minoritarios, así como el derecho de cualquier lenguaje -independientemente de sus hablantes-, para contar con su versión de Wikipedia, es una de las inquietudes de sus gestores. Según la información de Güiquipeya se estima que los hablantes del extremeño o "estremeñu" rondan entre las 200.000 y las 500.000 personas, aunque potencialmente podría alcanzar el millón, repartidas entre las Extremaduras española y portuguesa.

Algunos participantes del foro de discusión previo a la aprobación de la nueva edición de la Wikipedia indican que el “estremeñu” procede del asturleonés, no del castellano, por lo que tiene una personalidad propia.

El lema de la Güiquipeya es: “Si tieis conocéncia la tu curtura, lo pol qué nu la tieis la tu palra?», i puemus descrebila cumu «un hirón pa distribuyil la conocéncia la rialiá estremeña ena su própia palra, ena que tolos estremeñus puean colabutal, tantu ena su espansión, cumu nel crecimientu el parabreru estremeñu pa consiguil concencialmus de qu'abemus derechu e palral en estremeñu”.

Fuente: SINC
Derechos: Creative Commons
Artículos relacionados